Menukaart Upgrading

Gasten helpen kiezen • gemiddelde bestedingen flink verhogen • herhaalbezoeken stimuleren.


In 7 stappen meer winst met je menukaart.

Herken je dit? En wil je dit voor jouw zaak? 

 

Weer open is fijn. Fijn om gasten weer te zien! Dat contact te hebben waarom je in de eerste plaats verliefd bent geworden op de horeca. Naast dat was het ook een puzzel: qua regels en beperkingen, maar ook qua omzet en winst (hoe maken we dit super rendabel en houden we zelf ook nog genoeg over?). 

 

Want het liefst wil je het omzetgat van 77 dagen dicht (of beperkt open) inlopen. Zelfs met beperktere capaciteit nu op dit moment vanwege de 1.5 meter. Je bent manieren aan het onderzoeken om van 2020 toch een winstgevend jaar en een jaar van groei te maken. Met minder gasten. Hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat…

Menukaart Upgrading:
meer winst met jouw menukaart in 7 stappen. 

Speciaal voor horecaondernemers die de winstgevende strategieën zelf willen leren zodat ze ze bij iedere nieuwe kaart weer kunnen toepassen én tegelijkertijd persoonlijke adviezen voor meer winst met hun menukaart willen ontvangen.

Met Menukaart Upgrading ontdek je de manieren om
je menukaart zo in te richten dat…

  • JE GASTEN MAKKELIJKER KIEZEN. Je menukaart is duidelijk en overzichtelijk voor ze. En gasten die snel hun doel behalen, snel hun nieuwe favoriete gerecht kunnen vinden, bestellen meer. Dat leerde tijdens mijn specialisatie in Menu Engineering aan een bekende Amerikaanse Universiteit. 

 

  • JE MEER WINST OVERHOUDT. We gebruiken inzichten uit de keuzepsychologie om meer te verkopen van wat je het liefst verkoopt en meer aan verdient. We zorgen dat je niet meer alleen van je medewerkers afhankelijk bent voor bijverkoop. Gaan zorgen dat gasten vaker zeggen: ‘Ik wil graag nog een nagerecht bestellen.’ Wat zou dat voor je betekenen, als je winst groeit? Waar ga je dat extra budget voor inzetten? Denk jij extra locatie, verbouwing of vakantie? Of helemaal iets anders ; ) 

 

  • JE HET VERLANGEN VAN JE GASTEN OM TERUG TE KOMEN STIMULEERT. Zodat ze niet bijvoorbeeld een keer per maand komen lunchen met hun vrouw, maar nu ook volgende week weer komen dineren. Met de hele familie. Ze hebben al gereserveerd. Denken aan het drie gangen menu. 

SAMEN DOORLOPEN WE DE 7 STAPPEN.
Hiermee hebben mijn klanten mega gave resultaten behaald.
Bijvoorbeeld €25.136,00 extra omzet in de eerste maand met de nieuwe menukaart (omzetstijging in food van 34%).
Nu kun je het dus steeds opnieuw toepassen en weet je precies waar je geld laat liggen met je kaart, en hoe je dat oplost.

Nog even op een rijtje. Dit is wat het je oplevert:

  • Een originele, slimme menukaart die is geoptimaliseerd om meer omzet en winst mee te maken. Ook met dezelfde gerechten. 
  • Je menukaart is ingericht om gasten makkelijker te helpen kiezen en hun verlangen te stimuleren om vaker terug te komen.
  • Inzicht in keuzepsychologie en -gedrag van jouw gasten.
  • Formule voor onweerstaanbare menuomschrijvingen die de verkoop verhogen (+415% praktijkresultaat), zodat je niet meer hoeft te strugglen met het vinden van de juiste woorden voor het omschrijven van jouw gerechten.
  • De eenvoudigste route naar het verbeteren van jouw omzet en winstgevendheid.
  • Lezen wat het eerdere klanten heeft opgeleverd? Lees het hieronder in hun ervaringen.

Voor wie is Menukaart Upgrading?

  • Voor horecaondernemers die willen groeien en samen met hun team een grote drive hebben hun gasten blij te maken.
  • Inzicht hebben in hun verkoopcijfers en winstmarges of bereid zijn om ze inzichtelijk te maken (je krijgt hier evt. checklists & tools voor).
  • Zelf of intern hun menukaart vormgeven.
  • Een onafhankelijk restaurant op 1 locatie hebben en dit jaar een omzetdoel hebben tussen de 700.000 en 1.500.000 euro.

 

Je bent van harte welkom bij Menukaart Upgrading. De investering voor Menukaart Upgrading is 3997,- exclusief btw (ook mogelijk in twee termijnen).

Tijdelijk is het een no brainer: 

Meld je nu aan – via de knop hieronder – tegen het early bird tarief waardoor je 1.000,00 euro korting krijgt en voor 2997,- exclusief btw deelneemt, als je snel beslist. Er zijn slechts enkele plaatsen beschikbaar. Doe er je voordeel mee!

Meerdere locaties of een ander omzetdoel en vind je Menukaart Upgrading interessant? Klik hier

“De samenwerking ervaar ik erg positief. 

 

Wij vonden het erg nuttig om iemand van buitenaf eens met een frisse blik mee te laten kijken. Door de kennis over het keuzegedrag van gasten te combineren met analyses binnen ons bedrijf, heeft Menukaartmeisje.nl ons de middelen geboden om beter te sturen op wat wij belangrijk vinden. We verkopen iets meer voorgerechten, maar vooral meer desserts. De gerechten die extra aandacht krijgen, worden ook meer verkocht.”

Freek van der Valk  – General Manager Van der Valk Hotel Ridderkerk

EVEN VOORSTELLEN – OVER LINDA

Ik help horecaondernemers om meer winst te maken met hun menukaart. En dat is nu meer dan ooit, belangrijk omdat de meeste horecaondernemers wel een sprintje verdienen in omzet & winst, zodat er aan het einde van het jaar nog een geweldig mooi bedrijf is én er geld over is om mooie dingen te doen. Zonder daarvoor veel harder te moeten werken. 

De afgelopen jaren werkte ik met landelijk bekende restaurants tot kleine en lokale restaurants. En gaf seminars voor o.a. KHN en Misset Horeca. Allemaal even leuk! In de laatste drie jaar alleen al heb ik meer dan 1000 horecaondernemers geholpen met hun menukaart. Dat had ik nooit durven dromen toen in 10 jaar geleden mijn eerste menukaart maakte voor de zaak van mijn ouders. Daar komt mijn why en motivatie vandaan; toen ik zag hoe goed menukaart optimalisatie werkte, wilde ik daar veel meer horecaondernemers blij mee maken. En met succes; het record staat op +34% extra omzet uit food in de eerste maand met de nieuwe kaart. Maar…records zijn er natuurlijk om gebroken te worden! 

Ik specialiseerde me verder in Menu Engineering aan een bekende Amerikaanse Universiteit. Daar zijn ze al veel verder op dit gebied. Zo tof om restaurants in Nederland (en zelfs Europa) hiermee verder te helpen. Ik reis veel om nieuwe dingen te ontdekken en inspiratie op te doen. Spanje (ik spreek ook Spaans) is een van mijn favoriete bestemmingen. En, wellicht overbodig om te zeggen; ik ben gek op lekker eten, momenten van geniale gastvrijheid en recordbrekende resultaten. 

img_2076-6-2-3

“Wat goed werkt zijn de wijnadviezen.

We verkopen nu veel makkelijker een flesje en dat was het doel. De 3 gangen menu’s meer promoten zijn ook een goede zet geweest. Regelmatig bestelt men zo’n menu en dat is goed voor de ‘eet-3-gangen missie’.”

Eric Rhijnsburger 

“Het verbeteren van het bedrijfsresultaat heeft ons doen besluiten
om de samenwerking te starten.

De menukaarten die we hebben ontwikkeld vind ik erg goed, mooi vormgegeven en een gedachte erachter.
We merken dat er meer gerechten verkocht worden die we benadrukt hebben. Het grootste inzicht dat ik heb gekregen is dat een mooi en doordacht vormgegeven menukaart beter verkoopt.”

Wat zou je willen zeggen tegen ondernemers die twijfelen om met hun menukaart aan de slag te gaan?
“Ga het gesprek aan en probeer het gewoon.”

Roger Hamelers

“Linda heeft ons geholpen met dit prachtige, krachtige menu,
in de beginfase van ons restaurant.

Ze is zoals de betekenis van haar naam in het Spaans. Ze is professioneel, de samenwerking verliep moeiteloos.
Heel erg bedankt Linda.”

 

Elena & Marina – Las Palmas (Gran Canaria)

Yes, ik wil mijn menukaart Upgraden en start tegen het early bird tarief met 1.000,00 euro korting: