Als je niet in procenten maar in biefstukken denkt…

Zaterdagavond tien over zes, zijn zaak zit gezellig vol.

Het team neemt bestellingen op, het loopt allemaal soepel. Het zijn de eerste dagen dat hij met de nieuwe menukaart draait. De kaart is zo ingericht dat de biefstuk in de spotlight staat. Die verkoopt hij namelijk graag. Trots op de kwaliteit, een mooi stuk vlees. Ook heel fijn qua winstmarge.

 

De bestellingen stromen binnen in de keuken.

En verrassend genoeg, het effect valt iedereen op! Wat een stijging in de verkoop van de biefstuk. De keuken begint al grapjes te maken: ‘Laat me raden…alweer biefstuk?’ Das een verschil met vorige week. Precies wat hij wilde.

 

Klinkt goed? Dit gebeurde bij een van mijn laatste klanten.
We maakten krachtige aanpassingen op de menukaart. We hebben de biefstuk en de spareribs in de spotlight gezet. Resultaat in de eerste maand met de nieuwe menukaart: we verkochten 52% meer kogelbiefstukken en 54% meer spareribs.

 

Voor als je niet in procenten maar in biefstukken denkt…

dat zijn er niet 208 per maand, maar 316. Met je menukaart heb je super veel invloed op wat je gasten bestellen. Door krachtige aanpassingen op je menukaart kun je meer verkopen van het gerecht dat jij het liefst verkoopt. Hoe? Dat leer ik je graag in 7 stappen!

 

beeld-blog-biefstuk

 

Wat gebeurde er verder bij mijn klant?

Wat was het gevolg van de aanpassingen op de menukaart?
Niet alleen in de keuken viel het op dat de biefstuk meer besteld werd. Ook bij het maken van de kassa uitdraai en het bekijken van de omzet en winst van deze maand verscheen er een glimlach op zijn gezicht. Ik ga de getallen in euro’s hier niet noemen, maar van die extra biefstukken kan hij mooi op vakantie. En lekker luxe ook.

 

Wel getallen in euro’s weten?

Klik hier om te lezen over mijn klant die AMAZING resultaten haalde met zijn menukaart.
Klaar om zelf nog blijer te worden bij het bekijken van jouw kassa uitdraai, omzet en winst?
Vraag hier jouw gratis Menukaart Scan aan >