Hoe een menukaart het personeelsprobleem oploste.

“Sinds een jaar is het voor ons echt heel moeilijk om nieuwe mensen te vinden.

We zetten advertenties en werken met een flexibele schil maar dat kost ook gewoon bakken met geld. Daar ligt onze grootste uitdaging op dit moment.” Dat vertelde D. me.

“Het vervelende is,” vervolgde hij. “Dat we niet altijd genoeg tijd hebben om deze mensen goed in te werken en op te leiden. Daarom komen er soms wat kwaliteitsissues voor. En gasten laten dat helaas direct weten aan de hele wereld op social media met negatieve recensies.”

“Tot slot hebben we een hoog verloop. Zodra ze het niveau hebben bereikt dat wij willen, gaan ze door naar hun volgende uitdaging. We draaien in rondjes.”

Ik begrijp je. En ik herken het ook van mijn andere klanten en thuis aan de keukentafel. Ik wil graag een nieuw perspectief geven.

 

Mijn perspectief…

Zodra een restaurant meer omzet en winst gaat draaien, is meer ruimte om nog beter voor medewerkers te zorgen. Ze beter op te leiden en vast te houden. “Gaat het de baas goed, dan gaat het de medewerkers goed.”

En om meer omzet en winst te draaien, heb je niet méér of andere medewerkers nodig. Je hebt een slimmere menukaart nodig.

 

Hoe kan je menukaart daarin helpen?

Je kunt met je menukaart de keuze van je gasten beïnvloeden. Sterker nog, dat doe je nu ook al (onbewust misschien).

Wanneer we gaan kijken vanuit een bedrijfsoverview, is het volgende interessant:
Hoe zou het zijn om op maandbasis extra omzet te draaien en meer winst over te houden? Neem gewoon even aan dat dat kan, vraag je nog niet af hoe je dat precies gaat doen met je kaart.

Is er dan meer ruimte om jouw medewerkers een nog leukere werkplek te bieden? Om meer tijd vrij te maken om te zorgen dat medewerkers beter ingewerkt zijn en daardoor zelfverzekerd en met meer plezier kunnen werken?

Kun je jouw medewerkers vervolgens (nog) beter te belonen? Het extraatje geven. Dat extra personeelsfeestje organiseren dat de sfeer ten goede komt? Als je het mij vraagt, is het antwoord op die vragen een dikke JA! En hebben we zojuist een grote stap gezet in de oplossing van het personeelsprobleem.

Meer omzet en winst is meer budget om nog beter voor medewerkers te zorgen.

 

Ook op praktisch niveau kan je menukaart helpen bij personeelsproblemen.

Tekort aan koks? Ik heb een krachtig idee voor je menukaart. Zit jouw uitdaging juist in de bediening? Ook daarvoor heb ik twee bijzonder handige strategieën voor je kaart.

Ik help je graag. Vraag nu de gratis Menukaart Quick Scan aan, om jouw mogelijkheden te bespreken.

 

Wat levert dat op?

Minder stress om personeelsuitdagingen. Want dit is wat het voor je kan betekenen: de omzet en winst die je per maand realiseert stijgt significant (lees hier hoe een van mijn klanten +34% omzet draaide).

Personeelskosten nemen een veel kleiner percentage van de omzet in beslag, ondanks dat de kans om de beste medewerkers nog beter te belonen, is gepakt. En het extra personeelsfeestje is georganiseerd. Wat leuk is om te zien: steeds vaker komen erg positieve ervaringen op social media voorbij. Van gasten die genieten van de geweldige service van je medewerkers.

Vraag nu jouw Menukaart Quick Scan aan >

 

Misschien ook interessant: 

menukaart-optimaliseren-burger

 

 

 

 

 

+34% extra omzet in de eerste maand met de nieuwe menukaart.