Deel 2: Succesfactoren voor de beste menukaart ooit

Dit is deel twee in de serie succesfactoren voor jouw menukaart. Deel 1 gemist? Lees hier over de eerste succesfactor voor de beste menukaart ooit.

succesfactor 2:

De menukaart helpt je medewerkers

Bram vertelde me dat het voor hen lastig is om hun medewerkers op het niveau te krijgen dat hij graag zou zien. Waar zijn medewerkers de gast suggesties geven, bijverkoop stimuleren op een hele vriendelijke en behulpzame manier. Het is een soort van continue struggle om dit goed te krijgen. Lukt het, dan betekent dat dat gasten nog beter geholpen worden en meer uitgeven. Dat betekent natuurlijk meer omzet voor hem. Lukt het niet, dan betekent dat een hoop frustratie, zowel voor hem (‘ze begrijpen het gewoon niet’) als voor zijn medewerkers (‘ik doe het nooit goed hier’) en gasten krijgen niet de allerbeste ervaring. Die ze bij hem verdienen. Die hij wil verzorgen.

 

Ik stelde voor dat de menukaart zijn medewerkers hierbij gaat helpen.

Mochten zij er niet aan denken op dat moment, vergeten om het de gast te vragen, dan heeft de menukaart de suggestie al gegeven. En doen zijn medewerkers wel de suggestie, dan werkt de kracht van herhaling (eerst zien op de kaart, dan horen van de medewerker).

 

Works like a charm!

Een van de dingen waar we bijvoorbeeld aan werkten, is meer nagerechten verkopen. Resultaat na de eerste maand met de nieuwe kaart: plus 93% verkoop van de desserts (van 369 eerst naar 711 nagerechten nu). Het goede nieuws is natuurlijk dat de menukaart ook in de tweede maand, de derde maand en de 80ste maand je medewerkers blijft ondersteunen. Suggesties blijft geven aan jouw gast. Extra omzet genereert.

 

Werkt dit ook voor jou?

Tijdens de gratis Menukaart Quick Scan checken we samen jouw menukaart hierop en nemen we jouw doelstellingen door. Vraag nu jouw gratis Menukaart Quick Scan aan >

 

Kortom, de beste menukaart is voor iedere zaak anders.

Afhankelijk van welke doelen je wilt behalen. Twee succesfactoren zijn altijd hetzelfde. Ten eerste helpt de beste menukaart jouw gasten om te kiezen voor wat ze willen eten, in plaats van wat ze willen betalen. Dat levert jou moeiteloos extra omzet op. En jouw gast een vrijere keuze. En tot slot helpt de beste menukaart jouw medewerkers om suggesties te geven en moeitelozer te verkopen. Zo ontstaat er een win-win-win voor iedereen. Voor jouw gast, jouw medewerker, en jou.

Ik nodig je uit om de volgende stap te zetten naar jouw win-win-win situatie. Tijdens de gratis Menukaart Quick Scan nemen we samen jouw menukaart en doelstellingen door. En checken we waar jou kansen liggen voor de beste menukaart ooit.